Assen, Holland, Supersport 600 VM

Fredag

 

Under helgens första friträning hade vi problem med att hitta rätt utväxling.

Utväxlingen var något för låg, vilket medförde att cykeln blev nervös i svängarna.

Alex körde som bäst 1'43,10 att jämföra med Kenan Sofuoglu som var snabbast med tiden 1'38,78.

 

Alex:

Jag fick inte till körningen riktigt när inte utväxlingen stämde perfekt, men det ska vi ändra till kvalet och då går det säkert bättre, säger en ganska missnöjd Alex efter träningen.

 

Till kvalet justerades drevning samt bränslemapp på cykeln vilket också gjorde resultat.

Alex sänkte tiderna under hela kvalet och kom ner på tiden 1'41,37.

Snabbast under kvalet var återigen Kenan Sofuoglu med tiden 1'38,25.

 

Alex:

Detta passet gick betydligt bättre, utväxlingen känns bra nu, och jag närmade mig täten med 1,2 sekunder jämfört med friträningen, och har ändå betydligt mer kvar att ge.

I slutet av passet när jag åkte ut på nya däck och tänkte ladda lite hårdare var det många förare som letade efter någon snabbare att ta rygg på, men detta gör att när man kommer ikapp förare som åker runt och letar är dom bara i vägen för de som försöker sänka sina tider, vilket är ganska irriterande. Jag är ganska nöjd trots allt, och tror att jag kan sänka mig en hel del i morgon.

 

Cresto Guide Racing Team


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0