Assen, Holland Supersport 600VM

Lördag friträning en 15 e plats var inte vad teamet och Alex hoppades på.

Men problem med kontaktlinser som ramlade ur 2 gånger störde hela träningen.

Snabbast var Kenan Sofuoglu med tiden 1'38.21 alex körde 1'41.53

 

Till kvalet gjorde vi några små chassie ändringar som verkade hjälpa, asfaltstempen

hade stigit till acceptabla 25 grader, och det var goda förhållande.

Alex gjorde ett bra kval, även om en 14 e plats är lite av en besvikelse så visar tiden

1'40.23 som är bara 2.32 sekunder från pole att framsteg gjorts i helgen.

Sofuoglu visar återigen var skåpet ska stå med tiden 1'37.90 en halv sekund snabbare

än tvåan Eugene Laverty och Michele Pirro på tredje plats.

 

Alex:

Jag är inte nöjd alls med 14e tid, en 39 tid och en plats i 3e led hade känts bättre.

Till racet är jag inte helt säker än vilket bakdäck jag ska välja, men det löser sig.

Jag tror att kan jag bara göra en bra start så är en topp tio placering möjlig.

Mina provstarter har gått bra i helgen vilket dom brukar göra, nu måste den funka på racet.

 

Cresto Guide Racing Team


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0