Lördagens Kval, Valencia

Fri Träning.
Lördagen började med en fri träningen på morgonen. Träningen gick väldigt bra och jag sänkte 1 sek mot kvalet i går och körde nu 1.37.7 och var tionde snabbast. Allt känndes kanonbra och både körningen och hojen fungerade utmärkt.

Kval.
Till kvalet provade vi lite andra däck som visade sig inte vara någon bra känsla i. Jag försökte få till bra tider men kom som bäst ner på 1.38.3. I slutet på kvalet var jag inne och byte däck igen, och med ca 10 min kvar av träningn åkte jag ut för att försöka förbättra min tid. Men tyvärr gjorde jag en liten vurpa. Mitt i en sväng släppte framdäcket och jag gled mot gruset. Väldigt bra funktionärer på dessa tävlingarna, så det tog bara ca 3 min sen var jag inne i boxen och redo att åka ut på andra cyckeln för att hinna med ett sista flygande varv. Jag har inte kört med andra hojen i helgen och det visade sig att den inte riktigt gick som den skulle. Men jag slutade på en 15:de plats, och laddar nu för ett bra race i morgon.


Foto: Highsider.se


Foto: Highsider.se


Foto: Highsider.se

Cresto Guide Racing Team


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0