Race, Supersport 600 VM

Alexander Lundh tävlande för Cresto Guide Racing Team slutade dagens supersport VM tävling

på en fin 11 e plats, efter att ha kvalat in som 14e man.

Assen bjöd på strålande väder med fina förhållande.

För första gången i år gjorde Alex en bra start och på första varvet passerade han som 11a.

Efter att ha legat på 10 e under större delen av loppet fick Alex ge sig för Miguel Praia

på näst sista varvet.

Däcksvalet var svårt inför racet men vi valde ett säkert bakdäck till slut som alla utom

Lascorz hade valt.

Vann gjorde Eugene Laverty före Joan Lascorz med Kenan sofuoglu på 3e endast 3 sekunder

skiljde mellan första och tredje man.

 

Alex:

Äntligen fick jag till starten och gjorde en riktigt bra inledning på racet, jag var med i klungan

som sträckte sig fram till 5e plats, men efter några varv gjorde jag ett misstag och tappade kontakten med dom framför, jag fick svårt att hålla mina varvtider när jag låg själv, och började åka lite för mycket på säkerhet.

Bakdäcket gav mig problem hela racet, det var dåligt fäste i dom långsamma kurvorna

när man vänder runt, och för mycket hjulspinn på acc i utgångarna.

 

Alex ligger nu på en sammanlagd 14e plats med 16 poäng.

I toppen ligger Lascorz på 85 poäng, före Sofuoglu på 77, med Laverty på 3e med 66 poäng.

Nästa deltävling går på anrika Monza om 2 veckor.

 

Cresto Guide Racing Team




Foto: Highsider.se





Foto: Highsider.se





Foto: Highsider.se





Foto: Highsider.se



Kommentarer
Postat av: Jonatan

You go Mad Alex! =)

Lycka till i Monza till helgen!!

2010-05-05 @ 15:51:58
Postat av: Anonym

Tackar:) ska gör mitt bästa

2010-05-10 @ 19:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0