Första kvalet

Nu har Alexander Lundh kört första kvalet på Silverstone. Kvalet kördes på torr bana men regnet hängde i luften, 19grader och blåst.

Alex körde samma taktik som han brukar när han kommer till nya banor. Vara ute och nöta varv efter varv för att lära sig banan och försöka få lite hjälp från de andra förarna, men eftersom banan är så pass lång kan det vara svårt.

Alex:  Jag och Micke har suttit och kollat dataloggen för att se var jag kan förbättra mig i morgon. Vi ska ändra fjädringen till nästa fri träning och jag ska även prova ett annat spårval i slutet på banan som ska göra att jag ska få bättre utgång på långrakan.

Efter kvalets 45 minuter har nu Alex som bäst kört 2.13.920 och det räckte till en 23e plats av 28 förare. Snabbast var Laverty på 2.09.826, följd av Rea på 2.09.916 och Lascorz på 2.09.987.




Silverstone Supersport - Qualifying 1st session

http://www.worldsbk.com/en/news/latest-results/4022-silverstone-supersport-qualifying-1st-session.html



MVH
Team Cresto Guide


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0