Inför Portimao

Park Algar Portimao

 

Cresto Guide föraren Alexander Lundh kör denna helg den andra deltävlingen i

Supersport 600 VM.

Banan som ligger i Portugal på Algarvekusten är en mkt kuperad och ganska

svår med sina krön.

Alex som körde sitt första test på denna bana tidigare i år, ser fram emot ett bättre race

än det i Australien för några veckor sedan, då han tvingades bryta efter att ha kolliderat med

en annan förare.

 

Alex: Ska bli skitkul att tävla igen, denna helg har det ju tillkommit några förare, och det är

bra, det var ju lite tunt i Australien.

Jag tror det kan gå bra i helgen, jag ska försöka ta mina första poäng i klassen.

Banan passar mig bra och jag börjar komma underfund med hur man ska köra en 600.

 

Tävlingen sänds Live på Eurosport 2 och i efterhand på Eurosport 1.

Du kan även följa Alex och Teamet på www.alexlundh.com

 

Cresto Guide Racing Team


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0