Racet Phillip Island

Hej!
I dag var det dags för race, men redan på väg till banan öste regnet ner över banan. Morgon träningen kördes i blöt, kändes lite stelt i början eftersom jag stod över måndagens regn körning. Men fick hyfsad känsla mot slutet.
Race:
Men till race dags var det torr fin bana igen. Jag var grymt taggad till racet och ville verkligen göra ett bra race. Jag fick en bra start från ledet men fick sedan väja för en annan förare och förlorade lite då, men jag bet ihop och körde allt jag hade och tog ett par placeringar. När jag kommit om dom hade jag ca 2sek fram till gruppen framför men körde ganska snabbt ikapp dom. Låg sedan efter och åkte med innan jag ville om, Sen blev det några tuffa omkörningar och tät racing. Jag försökte sedan göra ett ryck men blev inte av med dom, efter några varv blev jag omkörd av två förare men åkte lätt med dom. Kännde att jag hade högre tempo än dom och gjorde ett par omkörningsförsök men det var inte lätt. Sista varvet försökte jag igen men kom inte om, satsade sedan på att ta dom ut på rakan, fick en grym utgång och låg perfekt i suget men det räckte inte mot deras kanske lite vassare hojar. Men är riktigt nöjd med en 9:de platsen och det känns mycket bra att börja säsongen med mitt bästa race någonsin:)
// Alex

Kommentarer
Postat av: PRM MotorSport AB

Tjena!



GRATTIS!!

Gött å se. Riktigt kul. :-D

Snygg räddning! :-)



Håller tummarna för dig!



Hoppas verkligen kunna se dig live i år!



M v h

/// Micke

PRM MotorSport AB

2011-02-27 @ 16:59:23
URL: http://www.prm-motorsport.nu
Postat av: Anders

Bra jobbat!! Skitkul med en 9:e plats i första.



Hejja!

2011-02-28 @ 23:52:49
Postat av: Martin i Växjö

Kanon snygt kört Alex, satte nästan kaffet i vrångstrupen när du körde om den där killen ner i Honda svängen :)



Som sagt inponerande körning, konkurannsen är ju galen i SS60 vm :)

Lita att vi håller tummarna för dig här varje race helg!!



2011-03-01 @ 14:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0