Officiellt VM test på Phillip Island, Australien

Två dagars testande på Phillip Island är avslutat för Alexander Lundh.

Under Måndagen bjöd vädergudarna på regn och starka vindar. Först och främst gick första dagen åt att få ordning på strulande motorelektronik och köra in nya skinnstället inför helgen.

På Tisdagen visade sig vädret från sin bästa sida och erbjöd nästintill perfekta förhållanden och många varv kördes. Teamet fick möjlighet att testa fjädring och jobba på en bra set up inför helgens första träning.

Snabbast på testet var Fabien Foret från Frankrike, tätt följd av Broc Parkes (AUS) och David Salom (ESP), Alex hamnade på en 21:a plats i en tät resultatlista.

 

Alex

- Phillip Island är en svår bana och jag måste hitta rytmen och slappna av in i de snabba svängarna för att få till bättre varvtider. Jag är hoppfull inför helgen och vet att jag kan köra mycket snabbare när allt faller på plats. Vi har testat många olika inställningar på hojen och har en bra utgångspunkt inför helgens första träning.

Det är ett stort startfällt i Supersport VM i år och jag ser fram emot årets första race i helgen!

 

Cresto Guide Racing Team


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0