Officellt VM test på Portimao, Portugal

Alexander Lundh med sitt Cresto Guide Racing Team är redo för en andra säsong i

Supersport 600 VM.

 

Alex och teamet har jobbat hårt sedan i höstas med att få allt klart.

 

Onsdagen 26/1 till fredag 29/1 körs årets första officiella test i Portimao med dom flesta teamen    på plats.

Detta blir en sista värdemätare inför premiären som körs på Phillip Island Australien 27/2.

 

Alex som har kört 2 tester i Spanien tidigare i vinter känner sig väl förberedd.

 

Alexander:

Äntligen drar det igång på allvar jag har längtat hela vintern på det här.

Högerbenet jag bröt förra säsongen känns bra det besvärar mig ingenting när jag kör.

Teamet är det samma som förra året vilket är bra då alla vet vad som skall göras,

för att ta ett kliv framåt.

I år blir det betydligt tuffare i klassen då 29 förare för närvarande finns på den officiella startlistan.

 

 

Cresto Guide Racing Team


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0