Fredagens Träningar/Kval Silverstone

Hej!

 

I dag började körningen här på Silverstone i England. I dag har det varit ganska kallt ca 17 grader och mulet men vädret ser bättre ut inför helgen. Dagen började med fri träning, banan känndesnästan som ny för mig eftersom det inte blev så mycket kört här förra året. Men mot slutet började jag hitta runt och jag var 21:a av 31st förare.

Till kvalet tänkte jag mest satsa på att försöka hitta rätt linjer och broms punkter till morgondagens träningar men jag hittade det snabbare an väntat  och kunde mot slutet hitta bra flytt och fick till bra tider. Slog mitt person bästa mot förra året med 2,4 sek och kvalade in på en 13:de plats dryga sekunden från första led.

Körningen känns bra och jag är även nöjd med hojen än så länge. I morgon ska vi testa lite grejer och hoppas på ytterligande förbättringar.

//Alex



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0