Fredagens Träningar/Kval här på Misano

Hej!


I helgen kör vi femte deltävlingen på Misano. I dag började träningarna och första fri träningen gick mycket bra, Jag slutade på en 13:de plats och körde nästan person bästa första passet. Hade dock en del chatter fram och vi trodde det var däcket, så till kvalet bytte vi till ett hårdare fram däck vilket visade sig va ett misstag. Kvalet blev en katastrof då allt kändes helt totalt kass och det gick inte köra skiten. Tyvärr bytte vi inte tillbaka till det mjuka däcket förens det var 7 min kvar. Jag åkte ut och försökte förbättra min tid och det gjorde jag sista varvet trots att jag körde utanför banan i över 200 blås och tappade en del tid där. 

Slutade som 22;a av 35st och är fantastiskt missnöjd med det och är det bara torrt i morgon ska jag kvala topp 12!


Hojen har fått en ny motor som går och känns riktigt bra. Nu kan jag åka med dom andra på rak stäkorna och det känns underbart. Körningen känns också mycket bra och jag vet att jag kan åka topp tio.

//Alex

Kommentarer
Postat av: Nils-Åke Z

Positivt att det verkar vara bra krut i motorn, och med nya hjälmen kan det ju bara bli kanon.Håller tummarna vid tv:n på söndag.

2011-06-10 @ 16:58:48
Postat av: Thomas Johansson

Håller tummarna att det går vägen :) BTW sjukt snygg hjälm Alex

2011-06-10 @ 18:22:06
Postat av: Magnus

Gasa nu hårt imorgon!

Snyggt mästerverk av Lasse på hjälmen!

2011-06-10 @ 21:36:48
URL: http://www.jonasson-motorsport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0