Race Misano

Hej!

I dag Söndag var det dags för race. Morgon träningen gick riktigt bra och jag var 15:de snabbast, vädret var kanon och ändringarna från gårdagen blev bättre. Dock var det klart sämre fäste efter gårdagens regn.

Race dags:

Visste att det skulle bli ett tufft race eftersom att jag startade från 22:a start ruta. Jag gjorde en kanon start och va 17:de efter de första svängarna. Jag försökte köra upp mig dom första varven men hade inget fäste fram, Jag körde ändå mestadels samma tider som de som låg runt 10:de platserna men trots en bra start var man för långt efter. Jag kunde hålla ett bra och snabbt tempo själv men ska man köra om på denna banan är det inbromsningar som gäller och de gånger jag provade att bromsa om släppte det in i svängarna och jag tappade platsen igen.

Jag körde i mål på en 15:de plats och får vara nöjd med det eftersom kval positionen var långt bak.

Nu tar jag två dagars ledigt här i Italien innan flyget går mot Spanien där nästa race går till helgen.

 

/Alex

 

 


Kommentarer
Postat av: Nils-Åke Z

Hej!

14:e i kvalet är väl helt ok på en ny bana. Håller tummarna som vanligt imorrn.Kör hårt!!

2011-06-18 @ 21:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0