Lördagens Träning/Kval

Hej!
Dagen började med att kliva ur trailen i mycket kallt väder, Vädret slog om helt tills i dag istället för 17+ igår var det runt 6+ idag och endast 4+ i asfalten. 09:45 var det dags för helgens andra fri träning, Körningen känndes mycket bra men fästet var klart sämmre och det fick många känna av framförallt i kurva 3. Men jag förbättrade ändå min tid mot gårdagens kval med 1 tiondel. Kvalet körde vi sent i eftermiddags och temeraturen var inte direkt bättre, men det var bara att värma upp framför värme fläckten och sen ut och ladda. Tog det ganska lungt i början och försökte känna av fästet och provade ett annat bak däck. I slutet på kvalet var jag inne i boxen och la på ett nytt däck och bytte handskar då jag fick grymma problem med minna underarmar. Ut igen för att försöka förbättra min start position men problemen med underarmarna fortsatte och jag kände knappt vad jag höll på med. Men farten fanns och jag förbättrade min tid mot gårdagens kval med 0,6 sek och klättrade upp till 15de plats. Min ideal tid var yteliggande 0,5 sek bättre så jag känner att det finns mer att hämta i morgon. Jag är super nöjd med dagen och är känns bra att gjort mitt bästa kval någonsin:)
Hörs imorgon igen!
//Alex

Kommentarer
Postat av: Nils-Åke Z

Ser ju jättebra ut det här. Hoppas nu att det blir lite varmare idag. Kör hårt o lycka till!!

2011-03-27 @ 09:36:26
Postat av: Martin i växjö

Lycka till idag, Gasa hårt så hoppas vi på topp tio här hemma i soffan :)

2011-03-27 @ 12:26:37
Postat av: Robert

Grymt bra uppkörning Alex! Ladda om nu och håll kopplingshanden varm på grid:en så håller du din plats i första sväng.

2011-03-27 @ 15:14:56
URL: http://irob.smugmug.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0