Race dagen Donington

Hej!


Söndagen började med morgonträning i extremt kallt väder. Höll på att frysa av fingrarna. Jag tog det lite lungt vissa partier där några åkte av på den kalla asfalten. Slutade ändå träningen som 13de man och kände mig laddad inför racet.

Till Racet blev det några grader varmare och solen kom nästan igenom molnen. Starten blev en katastrof när jag för det första inte gjorde någon superstart och sedan körde in i framförvarandes bakhjul och nästan vurpade, då var jag typ sist. Men jag bet ihop och laddade allt det gick för att försöka köra upp mig genom fältet. Jag körde nog om 9st och fick 2 gratis och kunde köra i mål på en helt okey 10de placering:)

Klart jag ville blivit bättre när jag kände att jag hade högre potential denna helg men jag får vara nöjd med detta och det var skönt att sätta en 32 tid på racet. Tusen tack till hela teamet som gjorde ett kanon jobb i helgen..

Nästa race är om ca 3 veckor och då är det dags för Assen i Holland. Tills dess blir det full fokus på fys träning då jag känner att kroppen inte riktigt kan göra som huvudet och högerhanden vill!


//Alex





Kommentarer
Postat av: Magnus

Gott Resultat Alx.

Den Småländska tjurigheten visar sig med det rätta virket. Kör hårt nu på Assen och visa dom hur man ska köra.

2011-03-28 @ 21:09:38
URL: http://www.jonasson-motorsport.se
Postat av: Maritn i Växjö

Riktigt kämpar insats Alex!

Imponerande uppkörning



Mvh Martin

2011-03-29 @ 12:19:14
Postat av: PRM MotorSport

Gött jobbat!

Ser framemot att se dig live i Tjeckien!

Kör på nu!



/// Micke

2011-03-31 @ 23:20:01
URL: http://www.prm-motorsport.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0