Lördagens Kval

 

I eftermiddags kördes det andra och avgörande kvalet här på Monza banan. Det har varit en mycket tung och jobbig helg än så länge, denna bana är väldigt speciell och kräver fantastiskt mycket effekt för att kunna köra riktigt fort.

 

Teamet har jobbat hårt sedan Assen för att få till så bra motorer som möjligt in för denna helg, Och vi trodde att vi skulle kunna va med ganska bra då vi aldrig haft så här bra motorer tidigare enligt dynon.  Men jag tappar alldeles för mycket tid på raksträckorna.

 

Jag har verkligen försökt göra mitt bästa för att sätta bra tider i helgen men det räcker ju tyvärr inte. I slutet på kvalet åkte jag med två andra förare för att kunna ligga i suget på dom på rakorna och trots att dom var i vägen för mig i svängarna så jag inte kunde köra så fort som jag gör när jag ligger själv blev varvtiderna mycket bättre tack vara hjälpen på rakorna.

 

Jag slutade på en mycket besviken 20:a plats.

 

Men helgen är inte slut än, I morgon är det race och då är det den gamla MAD ALEX som ska köra igen, och göra allt han kan!

 

//Alex

Här är några fina bilder från dagen iallafall:)

 


Kommentarer
Postat av: Thomas Johansson

Lycka till idag Alex :) Hoppas på att allt stämmer idag och att du vinner..

2011-05-08 @ 08:49:51
Postat av: Ingrid

Masse lykke til i dag, Alexander!! :)

2011-05-08 @ 09:43:40
Postat av: Nils-Åke Z

Vi håller tummarna. Lycka till!!

2011-05-08 @ 10:46:30
Postat av: Nils-Åke Z

Vi håller tummarna. Lycka till!!

2011-05-08 @ 10:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0