Monza Fredag

Nu var det äntligen dags igen!
Vi är redan uppe på den fjärde deltävlingen, denna gång är jag på Monza banan i Italien.

 Efter en lätt sagt jobbig helg i Assen sist, är jag taggad på en revansch!
Vi har jobbat stenhårt på att uppdatera motorn, eftersom jag tyckte det var svårt att hänga med det andra förarna i Assen. Monza är en av det banorna vi kör på där det är viktigare att ha hög effekt, med tanke på att den har 3 riktigt långa raksträckor.

 Efter en krasch/på körd i Assen som resulterade med en spricka i långfingret, tog jag det lugnt på första friträningen. Efter några varv när det var dags och ladda fick jag problem med ett för mjukt framdäck, samt fjädringsproblem.

Kval:
Hamnade lite dumt i början, mycket folk på samma ställe. Prövade ligga bakom några för att känna på hur den uppdaterade motorn går. Efter ett däcksbyte började kopplingen slira, så det var bara in i depå igen för att byta koppling. Efter en kvarts mekande var det bara 6 minuter kvar av kvalet, det vill säga att jag bara fick ett flygande varv. En personförbättring men inget jag är nöjd med.. känner att jag kan sänka mig mer!

Jag börjar dessutom bli lite orolig över mitt finger, denna banan kräver hårda inbromsningar vilket gör att jag belastar fingret hårt. Har inga ”jätte” problem när jag kör, men det känns inte bra när jag kommit in i depå och lugnat ner mig.




På kvalet körde jag som bäst 1.51.893 och det räckte till en 22a plats.



// Alex

 

 


Kommentarer
Postat av: Magnus

Gasa fullt till racet nu. Hoppas vi på att du inte få samma otur som på Assen bara.

2011-05-06 @ 19:21:01
URL: http://www.jonasson-motorsport.se
Postat av: Thomas Johansson

Kör så det ryker nu Alex...Lycka till

2011-05-06 @ 19:50:19
Postat av: Alex

Tack! Jag ska gasa på!

2011-05-06 @ 20:12:00
Postat av: Novalie

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 04:24:48
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0