Race Monza

Detta har verkligen inte varit en bra helg, och bättre blev det inte på racet när jag väl hade kört upp mig 7 platser missade jag en nerväxling in i en av chikanerna och var tvungen att köra rakt fram, Eftersom det inte är någon avåkningson där utan asfalt hade dom målat upp som en liten väg 1 meter bred som man var tvungen att köra i och inta sin position som man hade innan svängen. Och jag tog det lugnt och dessutom släppte jag två extra placeringar för att va på den säkra sidan om att inte få någon bestraffning. Men tydligen åkte jag inte riktigt på den uppmålande vägen utan lite i jämte och blev då tvingad att åka i depå. Helt kass system hur lätt är det att se två målade smala linjer när man kommer där i hög fart.

In i depå och ut igen, men det räckte inte så långt jag blev 20:de men tack vare bestraffningen missade jag två poäng (14:de platsen) som jag skulle haft. Racet kändes grymt frustrerande att åka så mycket fortare i svängarna än vad dom jag åkte ihop med gjorde och ändå inte komma ifrån dom. Så fort jag körde om och två, tre man rakan efter.

Aja det är bara att bita ihop och åka hem och lösa problemet för som det är nu är det ingen mening att delta. Jag är ändå nöjd med min körning i helgen då jag vet att jag var en av dom snabbaste när det väl svängde.

Stort tack till teamet som gjort allt dom kan i helgen för att det ska gå bra!

 

//Alex


Kommentarer
Postat av: Thomas Johansson

Glöm nu detta lopp Alex och se framåt istället. Förstår att det känns för djävligt just nu när du vart så taggad inför loppet. Ta nya tag nu inför nästa deltävling :)

2011-05-09 @ 17:54:58
Postat av: Magnus

Är man snabbare i svängen är det inte förarens fel iaf...

2011-05-09 @ 20:07:55
URL: http://www.jonasson-motorsport.se
Postat av: rsv jeppe

Skumt, när du var bland dom snabbaste i toppeffekt förra året.

2011-05-09 @ 20:48:01
Postat av: Henrik

Hoppas nästa race går bättre, vi är många som följer din framfart ute i Europa! Heja Alex!

2011-05-10 @ 09:15:14
URL: http://www.HTRacing.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0