Söndag Valencia

Hej!
Hemma igen efter sent flyg till köpenhamn i går efter en inte så lyckad söndag. Dagen började med morgon träning på väldigt blöt asfalt. Michelin däcken var rena skämtet i blöt, men jag rullade runt så gått jag kunde låg länge 6:a men tappade ner till 14:de i slutet. Men min tid var nästan 14 sek långsammare än i måndags på Dunlop i typ samma förhållande.
Till racet hade det inte kommit mer regn men banan var fortfarande blöt, Teamet valde att satsa på Torr set-upen och ett Intermediet/rain bak däck som Michelin kallade det. Och trodde att det skulle bli torr spår nästan direkt. Men så blev det inte banan var för blöt för att kunna åka med det däcket och så hård fjädring. Sista 3 varaven då började banan bli torrare med då var jag mildt uttrykt långt efter!
Men jag körde inte i depå trots att jag såg att det var kört redan första/andra varvet utan fullföljde loppet och tog mig och hojen i mål i vårt första moto 2 race!
Teamet tog på sig misstaget och var inte alls besvikna på mig, utan istället väldigt positiva med denna helg trots en del strul med chassit som vi inte fick att fungerar med dessa däcken. Men testet handlade inte bara om resultat utan också hur vi jobbade tillsammans och att få en personlig kontakt med varandra.
Nu jobbar jag vidare inför kommande race år och hoppas inom snart veta vad jag ska göra:)
//Alex

Kommentarer
Postat av: PRM MotorSport AB

Vi hoppas allt det bästa för din (Teamet's) del!!



Det finns många här i Sverige som skulle tycka det vore fruktansvärt kul å få se en Svensk ute på topp nivå!! Jag vet att det inte är ekonomiskt lätt, så jag hoppas du löser detta.



Finns det nått jag kan göra så vet du vart jag finns! Tyvärr har jag inte den ekonomin för att stötta dig på det viset.



Lycka till nu!

Vi håller tummarna!



/// Micke med familj

2011-11-14 @ 13:00:40
URL: http://www.prm-motorsport.nu
Postat av: Martin i växjö

Bra kämpat iaf!

Kvalet körde du väl samma tider som west o neukirshner gjorde på sitt kval till gp:t Nu vet jag inte vad dom hade för förutsättningar men det måste ju iaf vara något jättebra att ta med sig hem :)



Hopppas ni kan få ihop nåt bra till nästa år !

2011-11-14 @ 16:11:40
Postat av: Grymt bra!

Härligt,kul o se att det satsas.Hoppas du får ihop det till nästa säsong,vi satt 20 pers och kollade på livetiming på hotellet i Karlskoga.(so fest avslutning)Lycka till.Micke

2011-11-14 @ 18:53:35
Postat av: Alex

Kul att ni lägger in så positiva kommentarer, Tack!

2011-11-15 @ 14:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0