Fredag Imola

Hej!
I dag har vi kört här på Imola i Italien. Dagen började med fri träning, Vi har jobbat hårt hemma efter senaste racet i Tyskland då vi tyckte att vi tappade lite effekt. Jag kände direkt att hojen gick bra och även körningen kändes kanon. Jag slutade fri träningen på 8:de plats av 30st och slog mitt pers mot förra året med 2,4 sek.
Till kvalet hade vi ändrat drevning då 1:an var för låg i chikanerna. Jag kom ner å bra tider direkt och låg mella 7-10 hela passet till jag satte ett kanon varv näst sist varvet som tåg upp mig på en femte plats. På sista flygande ville jag sänka mig lite till och komma under 53 men kom i kapp en del förare som hade slått av, dom var lite i vägen så jag fick ta en lite tajtare linjer och då släppte framhjulet. Hojen klarade sig ok och jag klarade mig fint.
Annars är det kanon väder ca 25-28 grader och sol.
I morgon kör vi vidare:)
Här kommer lite bilder.
//Alex
Tillbaka i boxen efter vurpan!

Kommentarer
Postat av: Nils-Åke Z

Du ser ju helfräsch ut. Hoppas hojen klarade sig lika bra. Bara att ladda stenhårt imorrn oxå. Lycka till!!

2011-09-23 @ 23:11:53
Postat av: Magnus

FAN vad härligt! Hårt arbete ger resultat. Femma är ju superbra!

Du körde säkert med lite marginal så det är bara att gasa lite till...

2011-09-24 @ 10:03:43
URL: http://www.jonasson-motorsport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0