Hemma efter Tyskland

Hej!
Då var man hemma i Sverige igen efter årets nionde VM deltävling i Supersport 600 på Nurburgring. Helgen har egentligen gått mycket bra, Jag är riktigt nöjd med min körning den känns bättre en någonsin och dom sista helgerna har den bara blivit bättre hela tiden. Jag har fått extremt bra kännsla för hojen och däcken och känner att jag kan nästan köra precis hur jag vill med den. Men tyvärr saknar vi alldeles för mycket topp effekt i motorerna, på en bana som Nurburgring tappar jag nästan 1sek bara i effekt mot många av dom andra. Allt på hojen loggas och vi har tillgång till vissa topp förarnas datalogger. Vilket är väldigt bra för då får vi svart på vit hur jag verkligen kör. Självklart är jag inte snabbast genom alla svängarna men tillräckligt snabb för att åka minst topp åtta. På tex, kvalet borde jag kört fotare jag vet att jag hade kunnat sätta ett varv som hade varit mellan 0,3-0,5 sek snabbare men fick inte riktigt till det. Nu har vi tagit hem alla motorer och hojen och ska se vad vi kan hitta på med det.
Fler bilder från helgen kommer inom kort!
//Alex

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Grymt kul i helgen o få se hur ni jobbar. Kommer definitivt göras om.

2011-09-06 @ 19:44:18
Postat av: Alex

Kanon kul att ni kom ner:) klart du måste göra om detta!

2011-09-06 @ 21:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0