Race Imola, Italien

Hej!
I dag var det dags för race här i Italien. Helgen har varit kanon bra jag har varit topp tio på 4 av 5 träningar. Till racet var jag väldigt laddad och hade planen framför mig. Jag fick en bra start och vr 11:a in i första sväng men fick sedan ett framhjuls släpp i svängen efter tappade då två platser igen. Jag körde sedan upp mig bra genom fältet. Men efter fem körda varv började kopplingen slira lite mest när det gick uppför. Jag kunde ändå hålla hyfsat tempo och ta mig förbi någon till. Men med 7 varv kvar att köra sa kopplingen upp sig helt, jag var tvungen att bryta racet från en 7:de plats. Det kändes riktigt för jävligt då jag gjort min klart bästa helg sedan jag tog licens. Ny flyger jag hem och ta nya tag och flyger sedan ner till Frankrike på Onsdag.
//Alex
MPA Photo

Kommentarer
Postat av: Tobias

Riktigt tråkigt med kopplingen, men ändå kul att du körde så in i helvete bra!



/Tobias

2011-09-25 @ 20:23:17
Postat av: Thomas Johansson

Ja verkligen trist med kopplingen. Men körningen bevisar ju att du tillhör dom bästa. Ladda nu om för nästa race. Håller på dig Alex

2011-09-25 @ 21:57:42
Postat av: Martin i Växjö

Fan led med dig hemma i soffan idag!

Jävla otur, säkert bättre lycka nästa gång!

Grymt kört hela helgen annars!



2011-09-25 @ 23:17:08
Postat av: PRM MotorSport AB

Grymt kört men trist när mekaniken inte hänger med!!

Det går stadigt framåt! :)

Håller tummarna inför nästa tävling!



Ha det gött!

/// Micke

2011-09-26 @ 17:33:59
URL: http://www.prm-motorsport.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0