Race

Hej!

Nu har jag kört mitt första GP och har haft en mycket rolig och larorik helg i Qatar. Planen inför söndagens race var att försöka göra en bra start och åka med framför varande så länge som möjligt. Starten var bra från ledet men var sen nära att göra bort mig, närframhjulet gick ner i asfalten fick jag ett kast och tappade en del. Körde upp mig 4 placeringar på det första varvet men på det andra varvet åkte jag av banan efter legat i suget på Nico Terol på start o mål talan bromsade båda vi försent och jag var tvungen att räta upp hojen och köra av banan. Ut på banan igen som sista man kämpade jag ikapp de framförvarande och körde i mål på 28:de plats. Jag är ändå nöjd med helgen och jag har lärt mig väldigt mycket. Nu hem och ladda upp för en kanon helg om tre veckor i Jerez!!

//Alex


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0