Race Jerez

Alexander Lundh Slutade på en 24 e plats i söndagens Gran Premio bwin de Espania

i Moto2 klassen där han kör för Cresto Guide MZ Racing.

Loppet kördes under svåra förhållande med en fläckvis blöt men upptorkande bana, efter

halva loppet började det regna igen och loppet flaggades av efter 17 varv.

Ett resultat som kan låta blygsamt tills man tittar i resultatlistan och han har bla, 2 fd världsmästare

runt sig Terol och Simon

Alexander som för en vecka sedan drabbades av en infektion i höger ben där skruvarna sitter

efter en svår krash 2010 på Silverstone var så sent som i onsdags osäker på om han

överhuvudtaget skulle komma till start.

Utskriven från sjukhuset i onsdags kväll flög Alex på Torsdagen till Spanien och kunde kl 22 på kvällen på sitt hotellrum bli undersökt Av Dr Costa från Clinica Mobile med uppföljning på fredag

morgon med röntgen och fysioterapi.

Första passet på fredagen var tufft med rejält ont, för att under helgen bli bättre och bättre.

 

Lördagens kval inleddes bra och Alex låg länge på en 20e plats.

Men i slutet av kvalet efter ett däcksbyte blev det en vurpa och en slutgiltig 27e plats på gridden.

 

Tävlingen vanns av Pol Espargaro före Marc Marquerz med Thomas Luhti på tredje.

 

I mästerskapet leder Marquez på 45 poäng före Espargaro 41 och Luhti 27.

 

Nästa Grand Prix körs kommande helg på Estoril i Portugal.

 

Alex:

Jag är riktigt nöjd med den här tävlingen specielt att jag överhuvudtaget kunde komma till start.

När jag på andra varvet kunde ta mig förbi Terol och jaga ikapp Willarot och Rolfo kändes det bra.

På trettonde varvet blev jag passerad av Krummenacher som tidigare legat 4a men efter en lättare vurpa var på väg upp genom fältet, jag hängde på och genast blev mitt tempo bättre och jag kunde följa honom nära dom 5 varven vi fick innan racet flaggades av i förtid och vi var i slutet bara 1 sekund per varv långsammare än täten.

Helt klart var denna helg ett steg frammåt men jag har fortfarande mycket att lära om hur man

får det bästa ur en Moto2 racer.

 

Alex

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0